In onderstaande rubrieken vindt u antwoorden op veelvoorkomende vragen. Staat uw vraag er niet bij? Neem dan contact op met onze helpdesk. Ook in de handleidingen kunt u veel informatie terugvinden.
Als jouw wachtwoord voor de app kwijt is moet je contact opnemen met jouw begleider. Jouw begleider kan je opnieuw toegang geven tot de app door een nieuwe QR-code te genereren in de online iamYu beheersomgeving (onder “Toegang verlenen”). Open vervolgens de app en selecteer “Registreren”. Scan de nieuwe QR-code en maak en nieuw wachtwoord aan.
Heb je een android toestel? Klik in de app op het account icoontje en vink ‘login met je vingerafdruk aan’ (dit staat automatisch aan). De cliënt kan dan met vingerafdruk eenvoudig inloggen en hoeft niet steeds het wachtwoord te typen (mits inloggen met vingerafdrukherkenning is ingesteld op je telefoon).
Op iOS toestellen kan je inloggen met gezichtsherkenning. Ga in de instellingen van je telefoon na de iamYu app en activeer Face ID (mits inloggen met gezichtsherkenning is ingesteld op de telefoon).
Let op! na een bepaalde tijd moet je altijd weer inloggen met je gebruikersnaam en wachtwoord. Je moet deze dus wel nog goed bewaren.
Komen de meldingen nog steeds niet binnen? Check goed alle instellingen die gerelateerd zijn aan meldingen op de telefoon van de cliënt. Heeft de cliënt een android toestel kijk dan hier voor meer belangrijke instellingen.
Android gebruikers van de iamYu app worden na 1 minuut inactiviteit automatisch uit de app gegooid (en moeten dan weer opnieuw inloggen). Vind je deze tijd te kort? Klik op het account icoontje en selecteer bij ‘automatisch uitloggen na’ de gewenste uitlog tijd (i.e., 1 minuut; 5 minuten; 10 minuten; 20 minuten; 30 minuten)
Om toegang te krijgen tot iamYu, neem je contact op met de iamYu-beheerder van jouw instelling. Weet jij niet wie dat is? Neem dan contact op met ons op via het contactformulier.
Heb je een nieuwe telefoon? Je kunt eenvoudig je authenticatiecodes overzetten van jouw oude toestel naar jouw nieuwe toestel. Kijk voor meer informatie op de supportpagina van Google.
Heeft je geen nieuw toestel maar is jouw code wel onjuist? De Google Authenticator app is gebaseerd op de tijd op jouw telefoon, maar het kan zijn dat de tijd niet goed is gesynchroniseerd met de app. Dit los je als volgt op:
Ga op jouw telefoon naar het hoofdmenu van de Google Authenticator app.
Open het menu (drie puntjes onder elkaar) en ga naar Instellingen -> Tijdcorrectie voor codes -> Nu synchroniseren.
Als het goed is kun je hierna weer succesvol inloggen.
De tijdssynchronisatie is alleen van toepassing op de interne tijd van de app, het heeft geen invloed op de datum- en tijdsinstellingen op je telefoon.
Lukt het alsnog niet om in te loggen? Neem dan contact op met de iamYu-beheerder in jouw organisatie of met ons via het contactformulier.
Volg onderstaande stappen of kijk in de handleiding.
Hiervoor moet de meting eerst worden gedeactiveerd:
Let op! Wees voorzichtig met het wijzigen van een reeds bestaande vraag (want als de inhoud van de nieuwe vraag erg afwijkt van de oude vraag klopt de reeds verzamelde data niet meer). Je kunt een reeds bestaande vraag wel deactiveren en vervolgens een nieuwe vraag toevoegen indien gewenst.